Berichten over Voorjaarsnota

1. rekenmachine financien.jpg
    Door Rik van der Graaf op 4 juli 2024

Voorjaarsnota 2024: pijnlijke bezuinigingen

Deze week behandelen we de Voorjaarsnota 2024 in de verschillende raadscommissies. In de Voorjaarsnota staat hoe het gaat met de begroting en de inkomsten en uitgaven van de gemeente. Het ziet er niet rooskleurig uit: we staan als gemeente voor een pijnlijke bezuinigingsopgave. Lees hier waar wij als ChristenUnie op inzetten.

Lees meer over "Voorjaarsnota 2024: pijnlijke bezuinigingen"
  2. csm_header-voorjaarsnota-2024_a7a1d1a8b1.jpg
    Door Rik van der Graaf op 6 juni 2024

Bijdrage Algemene Beschouwingen Voorjaarsnota

Utrecht is een stad die groeit en bloeit maar ook een stad waar het piept en het kraakt. Een stad waar mensen met veel plezier wonen, werken en leven maar ook een stad waar we als overheid niet altijd meer kunnen voorzien in een plek om te wonen, je op weg te helpen naar werk of je uit het moeras van schulden te trekken. En dat is schrijnend.

Lees meer over "Bijdrage Algemene Beschouwingen Voorjaarsnota"
  3. Nieuwe Euro bankbiljetten.jpg
    pf rachel nov 22.jpg
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 21 juni 2021

"2021. Een jaar waarop we over enige maanden hopelijk kunnen zeggen dat we in een post-coronatijd zijn beland. Voor het college het laatste volledige begrotingsjaar. Het Covid-19 virus heeft een enorme impact op onze stad, op onze inwoners gehad. Dat leidt bij mijn fractie vanzelfsprekend tot bezinning, het geeft de gelegenheid tot terugblikken én vooruitkijken." Lees hier een greep uit onze bijdrage aan de Algemene beschouwing van de Voorjaarsnota 2021.

Lees meer over "Terug naar hoe het was?"