Berichten over maandthema

Rik van der Graaf feb 24.jpg
    Door Rik van der Graaf op 14 oktober 2020

Ruimte voor voetgangers

In Utrecht kennen we een mobiliteitsbeleid waarin fiets en voetganger bovenaan staan en de meeste ruimte en voorrang krijgen. In 2015 is het actieplan voetgangers vastgesteld in de gemeenteraad. Dit actieplan loopt dit jaar af, het is echter nog maar de vraag of er een verlenging komt.

Lees meer over "Ruimte voor voetgangers"
  2. Screenshot_2020-10-06 Week tegen Eenzaamheid - 040 246-WTE-Invulbare-PDF-1 pdf(1).png
    Rik van der Graaf feb 24.jpg
    Door Rik van der Graaf op 6 oktober 2020

Week tegen eenzaamheid

Helaas leven veel mensen in de stad nog in eenzaamheid. Dit zijn niet alleen ouderen, maar ook zeer kwetsbaren en alleenwonende jongeren. Het is deze week de week tegen eenzaamheid. In Utrecht zijn veel mooie initiatieven die de eenzaamheid een beetje tegen willen gaan.

Lees meer over "Week tegen eenzaamheid"
  3. people-protesting-and-holding-signs-4614160.jpg
    pf rachel nov 22.jpg
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 16 juni 2020

Gelijke kansen?

De dood op George Floyd maakte maar weer eens pijnlijk duidelijk dat niet alleen Corona kansengelijkheid verkleint, maar dat ongelijke behandeling en diepgewortelde discriminatie al eeuwen als virus rondwaart.

Lees meer over "Gelijke kansen?"
  4. co2
    Profielfoto Erika Pors 2023 bijgesneden
    Door Erika Pors op 3 april 2020

Revolutie in slow motion

In april en mei staan we stil bij het thema 'Energietransitie'. Het klinkt misschien saai voor sommigen, maar – als alle plannen doorgaan – zal er de komende jaren veel veranderen. De manier waarop we ons huis verwarmen, hoe we koken, de energiebron voor onze auto of de energiebron die we in ons bedrijf gebruiken.

Lees meer over "Revolutie in slow motion"