Berichten over Coronavirus

pp Jiska.jpg
    Door Jiska Zwaal op 1 april 2020

Hoop

Een paar weken geleden had ik een appgesprek met een vriendin: “Het zou best eens kunnen dat deze crisis ervoor zorgt dat de kaarten in ons land er heel anders bijliggen, wanneer het stof weer is neergedaald.” Zonder aarzelen antwoordde zij: “Ik hoop het.”

Lees meer over "Hoop"
  2. Coronamaatregelen.jpg
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 26 maart 2020

Steunmaatregelen voor de gemeente Utrecht

Het coronavirus raakt ons allemaal. Veel mensen werken thuis, studenten krijgen hun colleges online, ondernemers zien hun inkomsten teruglopen. Ook voor dak- en thuislozen en kwetsbare gezinnen komt deze crisis hard aan. Daarom treft het Utrechtse college steunmaatregelen. Lees hier een overzicht.

Lees meer over "Steunmaatregelen voor de gemeente Utrecht"

3. handen wassen
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 24 maart 2020

Verbondenheid in coronacrisis

Afgelopen zondag werden we via een NL-alert opgeroepen om de maatregelen écht serieus te nemen: houd 1,5 meter afstand, ga nu niet massaal naar stranden en bouwmarkten, ga niet stoer boksen buiten onder het mom: ‘ik heb nergens last van’. Een NL-alert hebben we blijkbaar nodig, want gedrag aanpassen blijkt nog niet zo makkelijk...

Lees meer over "Verbondenheid in coronacrisis"

4. Teams Corona meeting
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 17 maart 2020

Coronavirus vraagt extra zorg voor kwetsbaren

De maatregelen tegen het Coronavirus zijn ook in de stad Utrecht duidelijk merkbaar. Het is goed dat er juist in deze tijd extra zorg is voor kwetsbaren. En ook al zijn alle politieke bijeenkomsten opgeschort: de ChristenUnie Utrecht werkt gewoon door (zie foto).

Lees meer over "Coronavirus vraagt extra zorg voor kwetsbaren"

5. face-masks-on-white-background-3873177.jpg
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 14 maart 2020

Corona...rust, reinheid en regelmaat

In alle hectiek, heel veel informatie en angst die mensen kunnen voelen door alle corona nieuws, is het toch maar weer eens goed om de al oude opvoedwijsheden uit de kast te halen. Rust, reinheid en regelmaat.

Lees meer over "Corona...rust, reinheid en regelmaat"