Berichten over Begroting

1. Afval propjes prullenbak.jpg
    Door Rik van der Graaf op 9 november 2023

De vervuiler betaalt

Vandaag bespreken we de begroting van de gemeente Utrecht in de gemeenteraad. Een deel van deze begroting gaat over de afvalstoffenheffing: het bedrag dat je als inwoner betaalt voor de verwerking van je afval. Wat de ChristenUnie betreft geldt het principe: 'de vervuiler betaalt'. Daarom dienden wij een voorstel in, waarin we oproepen tot eerlijkere afvalstoffenheffingen.

Lees meer over "De vervuiler betaalt"

2. 1.jpg
    Door Rik van der Graaf op 26 oktober 2023

Begroting 2024

Deze week bespreken we de begroting voor 2024 in de raadscommissies. Voor de ChristenUnie zijn daarin een aantal zaken belangrijk. Bekijk hieronder waar we ons met name voor inzetten.

Lees meer over "Begroting 2024"

Labels:

3. Portemonnee
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 22 november 2021

Programmabegroting 2022

Jawel: de laatste programmabegroting van deze memorabele periode. Wat ziet de wereld er totaal anders uit dan aan de start van deze periode bijna vier jaar geleden. Als fractie verlangen we met grote regelmaat terug naar de periode dat we nog nooit hadden gehoord van Corona. Ik heb zo het vermoeden u ook...

Lees meer over "Programmabegroting 2022"
  4. Euro bankbiljetten.jpg
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 9 december 2020

Dankbaar voor de begroting

De afgelopen tijd stond op het Utrechtse stadhuis in het teken van de begroting. De begroting drukt ons met de neus op het feit dat er zorgen zijn. Tegelijk is er toch ook reden tot dank.

Lees meer over "Dankbaar voor de begroting"

5. Topbanner geld 944x390
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 15 november 2019

Bijdrage Programmabegroting 2020

Gisteren was het gemeenteraadsdebat over de Programmabegroting 2020. Verschillende partijen brachten moties, amendementen en tegenbegrotingen in. De ChristenUnie Utrecht stond stil bij kwetsbare groepen als dak- en thuislozen en sprak zich middels een motie uit tegen een handelsmissie naar China. Lees hieronder een greep uit de bijdrage aan het debat.

Lees meer over "Bijdrage Programmabegroting 2020"