Berichten over Prostitutie

1. Mensenhandel prostitutie.jpg
    Door Rik van der Graaf op 2 juni 2023

Ontwikkelingen rondom prostitutie in Utrecht

Exact een jaar zit de ChristenUnie nu in Utrecht in een coalitie met GroenLinks, D66, PvdA en Student en Starter. Eén van de meest gevoelige dossiers waar de ChristenUnie zich aan tafel hard voor heeft gemaakt is het dossier prostitutie. De politieke werkelijkheid is dat veel partijen in onze raad (en coalitie) een hele andere visie hebben op prostitutie. Dat het een gewoon beroep zou zijn. De ChristenUnie ziet dit echt anders. We zien namelijk dat deze branche zeer kwetsbaar is en we de ogen niet moeten sluiten voor het lot van vrouwen en mannen, waar uitbuiting en mensenhandel plaatsvindt.

Lees meer over "Ontwikkelingen rondom prostitutie in Utrecht"
  2. Sold for sex.jpg
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 1 juli 2021

Tippelzone in Utrecht gesloten

Sinds 1986 had Utrecht een officiële tippelzone aan de Europalaan. Vandaag (1 juli 2021) is daar nu officieel een einde aan gekomen.

Lees meer over "Tippelzone in Utrecht gesloten"

Labels:

3. Mensenhandel prostitutie.jpg
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 11 juni 2021

Update ingewikkeld dossier prostitutie

Over twee weken sluit de tippelzone in Utrecht definitief. Dat was een afspraak die we hebben weten te maken bij de coalitieonderhandelingen. In die gesprekken hebben we ook stevig gesproken over de ontwikkeling van het nieuwe Zandpad voor raamprostitutie. Een grote meerderheid in de raad is voor deze ontwikkeling, wij als ChristenUnie niet en nooit geweest. Lees meer in deze update rondom prostitutie in Utrecht.

Lees meer over "Update ingewikkeld dossier prostitutie"

4. Nachtclub op de Wallen.jpg
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 7 maart 2020

Afbouw van de tippelzone?

De ChristenUnie stelt deze week vragen over de afbouw van de tippelzone. Die sluit per 1 juli 2021. In het coalitieakkoord is afgesproken dat sekswerkers hierin worden begeleid. Is die begeleiding voldoende? En heeft deze het gewenste effect?

Lees meer over "Afbouw van de tippelzone?"
  5. Gemeenteraad
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 23 december 2019

(Op)veegraad…

Donderdag 19 december was de laatste vergadering voor het kersreces, de zogenaamde veegraad. Een zeer lange, volle en belangrijke vergadering.

Lees meer over "(Op)veegraad…"