Samen recht doen

In 2022 bestaat Utrecht 900 jaar. Al jaren is Utrecht één van de snelst groeiende gemeenten in Nederland. In onze stad wordt volop geleefd, gewerkt en gebouwd. De afgelopen vier jaar heeft de ChristenUnie in het stadsbestuur werk mogen maken van haar idealen. We hebben bijgedragen aan de uitbreiding van de stad en het verbeteren van de leefbaarheid. Besturen is een voorrecht én een verantwoordelijkheid. Mede door de ChristenUnie heeft de gemeente de afgelopen vier jaar grote stappen kunnen zetten. Tegelijkertijd zien we dat het nog beter moet. Duurzamer moet. Socialer moet.

Vanuit een hart vol geloof, hoop en liefde voor deze wereld willen we ook de komende jaren samen recht doen.

• Samen, want dit woord onderstreept dat niemand het alleen hoeft te doen en de overheid functioneert pas goed als zij samen optrekt met inwoners

• Recht, want ieder mens telt en we willen strijden tegen onrecht

• Doen, omdat onze woorden pas inhoud krijgen als we in beweging komen

Het is nú nodig om de daad bij het woord te voegen. We dragen zorg voor de plek waar we leven, wonen en bewegen en daarom zijn duurzamere keuzes nodig. De schepping komt tot bloei door en voor mensen.

Daarom is de schepping ons eerste speerpunt deze verkiezingen, aangevuld met ons tweede speerpunt: we streven naar een samenleving die voor elkaar zorgt, met de overheid als bondgenoot voor wie iets extra’s nodig heeft. We willen als Utrechtse inwoners samenredzaam en weerbaar zijn.

"Bid tot de Heer voor de stad, zet je in voor haar bloei, want de bloei van de stad is ook jullie bloei" (Jeremia 29:7)

Klik rechts op een thema, de lijst met standpunten of het programma in pdf-formaat.