Berichten over Vluchtelingen

Tabasum Westra feb 24.jpg
    Door Tabasum Westra- van Til op 28 september 2023

Opvang Oekraïense vluchtelingen en asielzoekers

Vandaag debatteerden we in de commissievergadering over de opvang van vluchtelingen en asielzoekers. Vluchtelingen zijn wat de ChristenUnie betreft welkom in Utrecht, de stad die zich eeuwenlang solidair opstelt met mensen in nood.

Lees meer over "Opvang Oekraïense vluchtelingen en asielzoekers"
  2. Bina Bob Toevlucht (2).jpg
    Door Rik van der Graaf op 20 december 2021

Inzamelactie groot succes

Vorige week kwam de ChristenUnie Utrecht in actie voor ongedocumenteerde vluchtelingen. Op 17 en 18 december zamelden we handschoenen, mutsen en sjaals in voor De Toevlucht. De uiteindelijke opbrengst was zelfs meer dan er nodig was.

Lees meer over "Inzamelactie groot succes"

3. Banner Toevlucht actie def.jpg
    Door Rik van der Graaf op 9 december 2021

Gezocht: winterkleding voor ongedocumenteerden

De wintermaanden zijn gearriveerd en het wordt steeds kouder. Wel zo fijn als je je daar dan ook goed op kunt kleden. Dat geldt helaas niet voor iedereen. Veel ongedocumenteerde vluchtelingen hebben geen sjaals, handschoenen of mutsen. Daarom helpen wij Stichting De Toevlucht met een inzamelactie.

Lees meer over "Gezocht: winterkleding voor ongedocumenteerden"
  4. vluchtelingenkamp
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 2 februari 2021

Welkom thuis: op naar een betere inburgering

Misschien kent u het collectief Schrijvers voor Gerechtigheid wel. Zij hebben een nummer geschreven getiteld 'Vluchtkerk- Met Open Armen'. Het gaat over jou en mij. Maar eigenlijk nog meer over mannen, vrouwen en kinderen die op de vlucht moeten, op zoek naar een nieuw thuis.

Lees meer over "Welkom thuis: op naar een betere inburgering"
  5. Bootvluchtelingen
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 5 maart 2020

Vragen over opvang kinderen vluchtelingencrisis

De ChristenUnie, GroenLinks, D66, PvdA, S&S, PvdD, Denk, SP en Stadsbelang Utrecht stellen vandaag mondelinge vragen over de opvang van 'alleenstaande' vluchtelingenkinderen. Aanleiding: verschillende hulporganisaties roepen Nederlandse gemeenten op om een deel van die kinderen op te vangen.

Lees meer over "Vragen over opvang kinderen vluchtelingencrisis"
  6. Asielzoeker.jpg
    Door Rachel Streefland-Driesprong op 24 januari 2020

Debat kleinschalige opvang De Meern

Donderdag 23 januari vergaderde de Utrechtse gemeenteraad over de kleinschalige opvang voor asielzoekers in De Meern. De ChristenUnie Utrecht staat voor het standpunt dat we minderjarige alleen gaande vluchtelingen moeten begeleiden zolang ze hier zijn. En dat op een eerlijke, verstandig en realistische wijze, wat ons betreft met een warm hart en het hoofd erbij.

Lees meer over "Debat kleinschalige opvang De Meern"