Berichten over Duurzaamheid

PF Tijmen 2020 def.jpg
    Door Tijmen Compagnie op 27 november 2021

Route langs Utrechtse weggeefhoekjes

Vandaag is het niet-winkel dag. Een dag waarop we stilstaan bij minder consumeren en meer recyclen van spullen. Al jaren halen we meer weg van de aarde dan dat de planeet ons kan leveren. Daarom laten we je graag vijf plekken zien waar je in Utrecht spullen kunt ruilen. Zo kunnen wij allemaal bijdragen aan minder overconsumptie.

Lees meer over "Route langs Utrechtse weggeefhoekjes"
  2. Windmolens weiland.jpg
    PF Jan 2020 def.jpg
    Door Jan Wijmenga op 19 oktober 2021

Energie voor de toekomst

Eén van de grootste uitdagingen voor ons land – en ook voor onze gemeente – is hoe we onze energiebehoefte kunnen stillen op een schone manier. Dit najaar werd weer pijnlijk duidelijk dat verduurzaming geen keuze is, maar een noodzaak. Niet alleen voor het klimaat, maar ook voor de portemonnee: de prijzen voor gas en elektriciteit schieten inmiddels door het dak.

Lees meer over "Energie voor de toekomst"
  3. Kernenergie
    PF Jan 2020 def.jpg
    Door Jan Wijmenga op 15 februari 2021

Energieke discussie

Alle gemeenten werken dit jaar aan plannen om uiterlijk in 2025 meer duurzame energie op te wekken. Dit is afgesproken in het Klimaatakkoord. Bij het maken van die plannen komt soms weer de vraag naar voren of kernenergie een oplossing kan zijn.

Lees meer over "Energieke discussie"