Route langs Utrechtse weggeefhoekjes

Tijmen Compagnie feb 24.jpg
Door Tijmen Compagnie op 27 november 2021 om 14:00

Route langs Utrechtse weggeefhoekjes

Vandaag is het niet-winkel dag. Een dag waarop we stilstaan bij minder consumeren en meer recyclen van spullen. Al jaren halen we meer weg van de aarde dan dat de planeet ons kan leveren. Daarom laten we je graag vijf plekken zien waar je in Utrecht spullen kunt ruilen. Zo kunnen wij allemaal bijdragen aan minder overconsumptie.

Utrecht kent tientallen plekken waar je kleding en andere spullen kunt ruilen. Wij lichten er vandaag vijf uit.

• Buurthuis Zuilen
    Sint-Ludgerusstraat 251

De weggeefhoek in Buurthuis Zuilen is elke dag geopend. Men stelt het wel op prijs als er per persoon maximaal twee dingen worden meegenomen.

• Weggeefwinkel Utrecht
    2e Daalsedijk 2a

De Weggeefwinkel Utrecht is elke woensdag en zaterdag geopend van 14:00 tot 17:00 uur.

Weggeefwinkel

• Weggeeftafel buurthuis Podium Oost
    Oudwijkerdwarsstraat 148

In buurthuis Podium Oost staat een tafel waar je spullen kunt inleveren en meenemen.

Weggeeftafel Podium Oost

• Weggeefkastje Lunetten
    Hondsrug 189

Dit is het nieuwste weggeefhoekje van de lijst. Of beter gezegd, weggeefkastje. Loop of fiets er vooral eens langs, deze felgroene kleur kun je bijna niet missen.

Weggeefkast Lunetten

• Huis van Vrede
    Trumanlaan 70-72

Naast een kerk is Huis van Vrede ook een soort buurtcentrum. En omdat zij duurzaamheid ook hoog in het vaandel hebben, is er ook een weggeefhoek te vinden. Hij is best groot, dus de keuze is reuze. En er is dus ook genoeg plek om iets achter te laten!

Het zijn er natuurlijk nog veel meer dan alleen deze vijf. Ken jij een superleuk weggeefhoekje in Utrecht? Laat het ons weten, dan voegen we hem toe aan de route!

Labels: ,

Inschrijven nieuwsbrief

In onze privacyverklaring is te lezen hoe de ChristenUnie veilig en zorgvuldig omgaat met uw persoonsgegevens.