Opstarten

CU Utrecht Jan Wijmenga
Door Jan Wijmenga op 27 mei 2020 om 12:30

Opstarten

De dagelijkse corona-cijfers die het RIVM vrijgeeft gaan al een paar weken de goede kant op. Steeds minder mensen raken besmet, voor steeds minder mensen is een opname in het ziekenhuis nodig. Dat betekent dat er steeds meer kan. Sporten, winkelen, zometeen weer naar het terras. Ook de gemeenteraad start het werk weer op.

We hebben de laatste weken vooral online vergaderd. Dat was wennen, want een deel van het politieke proces gebeurt juist buiten de raadszaal, bijvoorbeeld in gesprekken ‘in de wandelgangen’.

Ook voor de gemeenteraad geldt dat er langzaam weer meer kan. We starten weer op. Afgelopen dinsdagavond een debat over de coronacrisis. Op donderdag is er een hele dag ingepland om besluiten te nemen over zaken die geen langer uitstel kunnen krijgen. Zoals plannen voor nieuwe woningen, want daar blijft een tekort aan.

Als fractie hebben we met het partijbestuur en de wethouder de eerste gesprekken gevoerd over de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Nog ver weg, maar ook hier geldt dat we langzaam weer opstarten. Later dit jaar volgen ongetwijfeld meer berichten over dit proces!

WhatsApp Image 2020-05-23 at 13.03.18.jpeg