Debat kleinschalige opvang De Meern

CU Utrecht-29.jpg
Door Rachel Streefland-Driesprong op 24 januari 2020 om 14:32

Debat kleinschalige opvang De Meern

Donderdag 23 januari vergaderde de Utrechtse gemeenteraad over de kleinschalige opvang voor asielzoekers in De Meern. De ChristenUnie Utrecht staat voor het standpunt dat we minderjarige alleen gaande vluchtelingen moeten begeleiden zolang ze hier zijn. En dat op een eerlijke, verstandig en realistische wijze, wat ons betreft met een warm hart en het hoofd erbij.

Lees onze hele bijdrage aan het debat hier.

Labels: , ,

CU Talks # 2: Utrecht na Corona

cutalks2-fb.pngvrijdag 26 juni 2020 17:00 We leven in een spannende tijd, een die nog lang niet ten einde is. Veel mensen verliezen hun baan in Utrecht door de gevolgen van de coronacrisis. Wat zijn de effecten daarvan? Blijven muziekpodia en culturele instellingen overeind? En wat betekent uitgestelde besluitvorming voor kwetsbare groepen? Eén ding is duidelijk: er moeten belangrijke politieke besluiten genomen worden. Hoe zorg je dat die besluiten zorgvuldig worden genomen, in een tijd dat de gemeenteraad beperkt bij elkaar kan komen en het debat vaak digitaal gevoerd moet worden? Hoe betrek je de stad en haar burgers, ook de burgers die niet digi-fit zijn, bij je beslissingen, terwijl die vaak snel genomen moeten worden? lees verder

Open fractievergadering