Kandidaten

De voorgestelde kandidatenlijst is op 11 oktober 2017 gepresenteerd en werd op de Algemene Ledenvergadering op 6 november 2017 vastgesteld.

1. Maarten van Ooijen

Aan de top blijven is een stuk lastiger dan er te komen. Het is Maarten succesvol gelukt. Wederom een mooie nummer 1 voor de ChristenUnie Utrecht! Blijft ook na vier jaar raadslid te zijn geweest fris, gedreven en enthousiast, zonder concessies te doen aan inhoud en ambitie. Bruggenbouwer én goed debater. Gaat zich de komende maanden klaarstomen voor de nieuwe campagne, en is zeer erkentelijk met deze uitdaging.

2. Rachel Streefland

Besluitvaardige, solide en sociale persoonlijkheid. (Ortho)pedagoog en ondernemer. Scherpe waarnemer, goed in staat om verbinding te leggen. Doelgericht, enthousiast en overtuigend. Nu werkzaam als zelfstandige. Voorheen docent aan de Universiteit Utrecht en Hogeschool Utrecht, alsook in het basis- en voortgezet onderwijs in probleemwijken (Kanaleneiland/Overvecht). Beschikt over goed netwerk.

3. Jan Wijmenga

Is al meerdere malen raadslid geweest. Zeer ervaren kandidaat dus. Weet hoe de politieke hazen lopen. Handige politicus en snelle denker. Daarnaast ook veel dossierkennis en goede debatskills.

4. Suzanne Janse

Werkzaam als eindredacteur bij het Leger des Heils. Diep in dossier duiken en debat aangaan is wat Suzanne graag doet. Heeft ingesproken bij gemeenteraad als spokeswoman van de bewonersbelangen in Zandpad-dossier.

5. Roy van Rossum

Weet de weg naar de media te vinden én andersom. Werkt in commerciële omgeving, daarnaast leider van landelijk bekend YouTube-team. Is meest bekeken goochelaar van Europa. Kan baan effenen naar andere kiezers dan louter ChristenUnie-achterban. Heeft talrijke ideeën, mede voor campagne, en is rap van tong.

6. Reinier Dijkstra

In het verleden korte tijd werkzaam geweest voor de fractie. Door advieswerkomgeving veel ervaring opgedaan met gemeentepolitiek. Laatste jaren als leidinggevende werkzaam bij Youth for Christ Nederland. Aangename persoonlijkheid, goede uitstraling, inhoudelijk sterk.

7. Maarten van der Sloot

Zit in campagnecommissie, is fractiemedewerker geweest in periode 2012-2015. Inhoudelijk sterk. Werkt sinds een jaar als financieel adviseur bij gemeente Soest, daarvoor bij VNG. Heeft bestuurskunde gestudeerd.

8. Hanneke Palm

Werkzaam bij ministerie van Veiligheid en Justitie. Actief geweest bij Perspectief. Zet zich graag in voor de ChristenUnie. Politieke spel en de inhoud trekt haar. Intelligent en bescheiden.

9. Jedidja Harthoorn

Heeft politiek inzicht, is analytisch en bedachtzaam. Veel ervaring door haar werk als fractiemedewerker.

10. Maaike Niemeijer

Werkt bij GGD, bestuurslid ChristenUnie Utrecht, bestuurslid stichting fractieondersteuning ChristenUnie Utrecht.

11. Bas Lont

Geruime tijd betrokken bij de ChristenUnie Utrecht. Ervaring als raadslid in Berkel en Rodenrijs.

12. Peter Kos

Voorganger van baptistengemeente de Rank.

13. Mirte Looijenga

14. Annebeth Roor