Financiële opgave

geld portemonee.jpg
Door Rik van der Graaf op 18 april 2024 om 09:00

Financiële opgave

Gisteren kwam er meer informatie naar buiten over hoe Utrecht om gaat met de enorme financiële opgave die er ligt. De tekorten zijn ontstaan doordat er steeds meer taken en verantwoordelijkheden bij gemeenten zijn komen te liggen, zonder dat daarvoor financiële middelen beschikbaar zijn.

Helaas is de opgave enorm en zien we dat we niet ontkomen aan forse bezuinigingen. In de Voorjaarsnota (14 mei) gaan we pas concreet zien met welke voorstellen het college komt.

Voor de ChristenUnie staat als een paal boven water dat we altijd zullen blijven opkomen voor de meest kwetsbaren in de samenleving. De ChristenUnie gelooft in samenredzaamheid, een samenleving die uitdagingen samen aangaat en samen draagt. Een plek waar je, als het zelf niet lukt, kunt terugvallen op sociale contacten, verenigingen, kerken of de overheid. We geloven dat we ook deze uitdaging samen als stad gaan dragen.

We zullen de samenleving moeten betrekken en als overheid moeten we altijd naast diegenen blijven staan die dat het hardst nodig hebben. Dat zal onze inzet zijn, ook het komend voorjaar!