Mensen van Utrecht: Reinier Sonneveld

Tijmen Compagnie feb 24.jpg
Door Tijmen Compagnie op 26 februari 2022 om 19:30

Mensen van Utrecht: Reinier Sonneveld

In onze stad kan en mag iedereen meedoen en daar staan we graag extra bij stil. We zijn trots op de diversiteit en zijn daarom begonnen met de serie Mensen van Utrecht. Elke week een portret van een Utrechter met een bijzonder verhaal. Deze week: Reinier Sonneveld.

Door Jordi van de Visch

Reinier Sonneveld is schrijver en theoloog. Sinds 2008 woont hij met zijn vrouw in Utrecht. Hij vertelt over een column die hij ooit heeft geschreven. Een man had deze column meer dan 10 jaar bewaard. In de column had Reinier geschreven over zijn tijd dat hij zich inzette voor de daklozenkrant, waar hij hielp met de gedichten op de achterkant, en een groot hart heeft ontwikkeld voor deze mensen in de stad. Hij had onlangs het verhaal gelezen over de barmhartige Samaritaan in de Bijbel, toen hij vanuit zijn huis een man in een rolstoel zag. Deze man duwde zich langzaam met één been achteruit. Met de gedachte van de gelijkenis van Jezus is Reinier naar buiten gegaan en heeft gevraagd of hij kon helpen: "De man wees een richting op en ik ben begonnen met duwen". Op een gegeven moment waren ze al enige tijd onderweg toen ze de binnenstad bereikt hadden. "Ik duwde tot we bij een coffeeshop aankwamen, daar moest de man zijn."

Reinier vertelt dat dit een dierbare herinnering voor hem is aan de stad. Je wilt iets goeds doen, en dit loopt dan onverwacht komisch af. "In de binnenstad kom je regelmatig mensen tegen die niet helemaal lekker passen, daar maak ik graag contact mee. Het gros van de mensen zijn lieverds, ook in Utrecht."

Labels: , ,

Inschrijven nieuwsbrief

In onze privacyverklaring is te lezen hoe de ChristenUnie veilig en zorgvuldig omgaat met uw persoonsgegevens.