Nieuwe lijsttrekker ChristenUnie Utrecht

Profielfoto Erika Pors 2023 bijgesneden
Door Erika Pors op 17 januari 2022 om 21:00

Nieuwe lijsttrekker ChristenUnie Utrecht

Rik van der Graaf is de nieuwe lijsttrekker voor de ChristenUnie Utrecht. Na het vertrek van Maarten van Ooijen naar Den Haag heeft er de afgelopen twee weken een selectieproces plaatsgevonden om tot een nieuw voorgedragen lijsttrekker te komen. De leden stemden vanavond in met het lijsttrekkerschap van Rik van der Graaf én met een nieuwe nummer drie: Rachel Streefland.

De top 3 van de kandidatenlijst ziet er vanaf nu als volgt uit:

1. Rik van der Graaf
  2. Bina Chirino
  3. Rachel Streefland-Driesprong

Kersverse lijsttrekker Rik van der Graaf reageert enthousiast op de nieuwe top 3: “Ik heb er ontzettend veel zin om deze stap te zetten en samen met Bina, Rachel en de rest van de lijst te laten zien wat samen recht doen voor de stad kan betekenen.”

De selectiecommissie ziet in Rik een gemotiveerde en gedreven lijsttrekker: “Rik van der Graaf heeft zich in het afgelopen jaar sterk ontwikkeld en heeft zich het ChristenUnie Verkiezingsprogramma eigen gemaakt. Door zijn jarenlange ervaring als fractiemedewerker is hij in de raad geen onbekende en hebben we er vertrouwen in dat hij een rol als lijsttrekker met verve zal bekleden en daarna een taak als fractievoorzitter goed zal kunnen vervullen”, aldus de selectiecommissie.

Bestuur ChristenUnie Utrecht: “Het bestuur heeft er het volle vertrouwen in dat Rik, Bina, Rachel, maar ook Kirsten, Tabasum, Roberto tot aan Beatrice, het campagneteam en alle leden ons verhaal om Samen recht te doen in Utrecht naar voren kunnen brengen en de gekozen raadsleden onze partij vertegenwoordigen. Daarnaast zijn we blij dat naar verwachting Rachel Streefland per 20 januari als wethouder kan aantreden en Rik van der Graaf dan plaatsneemt in de Gemeenteraad van Utrecht.”

Labels: ,

Inschrijven nieuwsbrief

In onze privacyverklaring is te lezen hoe de ChristenUnie veilig en zorgvuldig omgaat met uw persoonsgegevens.