Tippelzone in Utrecht gesloten

pf rachel nov 22.jpg
Door Rachel Streefland-Driesprong op 1 juli 2021 om 14:00

Tippelzone in Utrecht gesloten

Sinds 1986 had Utrecht een officiële tippelzone aan de Europalaan. Vandaag (1 juli 2021) is daar nu officieel een einde aan gekomen. Fractievoorzitter Rachel Streefland: "In de coalitieonderhandelingen van 2018 hebben we als ChristenUnie stevig gepleit voor sluiting van de baan en hebben we afgesproken dat we voor de afbouw drie jaar de tijd zouden nemen. Dit om sekswerkers goed te kunnen ondersteunen bij de vraag wat voor hen nu een nieuwe, andere stap zou kunnen zijn. Die begeleiding stopt niet vandaag. Sekswerkers die aan de tippelzone werkten en te maken hebben met problematiek op meerdere gebieden, waaronder verslaving of psychische problemen, worden intensief begeleid door verschillende hulporganisaties."

Labels: