Nieuwe commissies en bestuursleden van start

Profielfoto Erika Pors 2023 bijgesneden
Door Erika Pors op 14 januari 2021 om 12:00

Nieuwe commissies en bestuursleden van start

De jaarlijkse ALV was het startschot voor meerdere commissies. Ook werden twee nieuwe bestuursleden geïnstalleerd. En: de partij nam afscheid van bestuurslid Suzanne Jongsma.

De ALV opende met een interessante inleiding van Gert-Jan Segers op de laatste Justice Conference van Tear. Hij riep op om aandacht te hebben voor datgene wat je raakt en tot moed in het werk dat je doet.

400e lid
Naast de standaard onderdelen van een ALV, zoals de notulen en een financiële terug- en vooruitblik, was er een Q&A met de raadsleden en wethouder Maarten van Ooijen. Verder werd het 400e lid persoonlijk welkom geheten met een korte speech en een borrelpakketje.

Nieuwe bestuursleden
Suzanne Jongsma nam afscheid van het bestuur. Shirley Hutter en Herman Romeijn werden respectievelijk als bestuurslid diversiteit en politiek secretaris en penningmeester voorgedragen en geïnstalleerd.

Start commissies
De programmacommissie gaat komend jaar, onder leiding van Corine Bos, aan de slag met de ambities van de ChristenUnie Utrecht na deze coalitieperiode. Met Trineke Palm als aanvoerder werkt de selectiecommissie aan een nieuwe verkiezingslijst. Het resultaat van beide commissies wordt tijdens de ALV van oktober 2021 behandeld.

De derde commissie die startte was de diversiteitscommissie, met als voorzitter Siewerd de Jong. Hij kijkt hoe de partij kan aansluiten bij mensen die zich kunnen vinden in het partijprogramma, maar nog geen verbinding voelen met de ChristenUnie. Denk als voorbeeld aan mensen die een migrantenkerk bezoeken; weinig mensen uit deze gemeenschappen zijn politiek actief.

Utrechter Bina op #14
In breakout-sessies hielden de commissies een brainstorm. Er werd ook nagedacht over de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2021. De vooruitblik naar deze verkiezingen was met Bina Chirino, landelijk voorzitter van de CU-jongerenvereniging PerspectieF. Zij staat als trotse inwoner van onze Domstad op plek 14 van de lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen. Voor de lokale campagne worden nog enthousiastelingen gezocht.

Labels: , ,