Grote belangstelling voor winterjassen-actie

Foto Tijmen Compagnie
Door Tijmen Compagnie op 14 november 2019 om 13:00

Grote belangstelling voor winterjassen-actie

De inzamelingsactie ‘Winterjassen voor dak- en thuislozen’ door Utrechtse kerken is breed opgepakt. Tientallen kerkgemeenten roepen hun leden op hun oude jas te doneren voor dak- en thuislozen. De actie van de ChristenUnie Utrecht vindt bewust plaats in de maand van Sint Maarten, het feest van het delen.

Aan de inzameling werd ook aandacht besteed in diverse media. De online krant DUIC stipte daarbij de noodzaak van de actie aan en op Radio M lichtte de afdelingsvoorzitter Annebeth Roor de ernst van de situatie toe: “Door omstandigheden kan iedereen dakloos worden. De actie is een klein, warm gebaar.” Ook in het Nederlands dagblad werd geschreven over het initiatief. Door de media-aandacht hebben zich ook een aantal maatschappelijke organisaties aan aangesloten en doneren mensen, los van de kerken, (vanuit de regio) ook jassen voor de stadsgenoten.