Inzamelactie winterjassen voor dak- en thuislozen

Foto Tijmen Compagnie
Door Tijmen Compagnie op 4 november 2019 om 10:16

Inzamelactie winterjassen voor dak- en thuislozen

Dit jaar staat de Mantel van Sint Maarten in het teken van dak- en thuisloosheid. Veel dak- en thuislozen hebben geen (goede) warme jas voor de wintermaanden. De ChristenUnie organiseert met kerken in Utrecht een inzamelactie voor winterjassen. De actie start tijdens de viering in de Domkerk op 8 november, waarin de uitreiking van de Mantel van Sint Maarten plaatsvindt.

Nooit eerder waren er zoveel dak- en thuislozen in Utrecht. Juist dit jaar is het belangrijk om warme kleding – in het bijzonder jassen – in te zamelen. Onlangs stuurde wethouder Maarten van Ooijen (ChristenUnie) daarvoor al een brandbrief naar het kabinet. Het inzamelen van de winterjassen door de kerken gebeurt in de maand november. Tijdens de bijeenkomst van de Mantel van Sint Maarten op 8 november in de Domkerk kunnen al jassen worden ingeleverd. Na het weekend kunnen de jassen op verschillende locaties in de stad worden ingeleverd. Verschillende kerken laten op 10 november de oproep voor jassen in de ochtenddienst horen. Eind november worden de jassen via het Leger des Heils verspreid op locaties in de stad die opvang bieden; locaties van het Leger en van andere organisaties.

Ook deelnemen aan de Mantel van Sint Maarten? Registreer u via mantelvansintmaarten.nl