Ruimte voor kerken

Profielfoto Erika Pors 2023 bijgesneden
Door Erika Pors op 12 januari 2024 om 14:00

Ruimte voor kerken

Kerken vervullen een belangrijke rol in onze samenleving. We spreken graag op woensdag 7 februari met je door over hoe jij die rol ziet en hoe dat de lokale politiek raakt. Denk bijvoorbeeld aan uitdagingen rondom huisvesting en subsidies. En breder, over de rol van kerken in maatschappelijke uitdagingen.

Ruimte voor kerken gaat ook over ruimte voor migrantenkerken en internationale kerken. Hierin spreken we graag over hoe we migrantenchristenen meer kunnen betrekken bij ChristenUnie Utrecht.

Sprekers op deze avond zijn Gaetan Mbwete, werkzaam bij Samen Kerk in Nederland (SKIN) als makelaar en adviseur van kerken bij huisvestingsproblemen en Rik van der Graaf, fractievoorzitter van de ChristenUnie Utrecht. Samen met Gaetan, de ChristenUnie Utrecht fractie en jou gaan we graag verder in gesprek.

We ontmoeten elkaar in Hart van Hoograven, 't Goylaan 66H. We starten met een maaltijd om 18.30, en om 19.30 gaan we verder met de gespreksavond. Het is ook mogelijk alleen naar de gespreksavond te komen. Opgeven kan via bestuur@utrecht.christenunie.nl, maar is niet noodzakelijk. Neem gerust je buurman/vrouw, broer/zus in Christus of collega mee.

Labels: , ,