Ruimte voor voorzieningen

EDO.jpeg
Door Rik van der Graaf op 16 juni 2022 om 15:00

Ruimte voor voorzieningen

Afgelopen dinsdag was ik op bezoek bij sportclub Edo op sportpark Overvecht Noord. Een maand geleden hebben we in de raad gesproken over het tekort aan ruimte wat hier is ontstaan.

Dit voorbeeld staat helaas niet op zichzelf. Op veel plekken in de stad is er een tekort aan ruimte. Als het gaat om sport, maar ook aan veel andere voorzieningen. De stad groeit en daarmee piept en kraakt het. In het coalitieakkoord maken we extra geld vrij voor maatschappelijke voorzieningen, scholen, sportaccommodaties en cultuur. Maar we zijn er niet met geld alleen. Het is belangrijk om samen met elkaar naar oplossingen te zoeken voor het tekort aan ruimte. Daar moeten we creatief in zijn en stappen naar elkaar toe durven te zetten, in plaats van andersom.

Op sportpark Overvecht worden deze stappen nu gezet. Er zijn gesprekken, maar helaas nog geen oplossing. We blijven deze situatie natuurlijk goed volgen en het was goed om afgelopen dinsdag in alle rust bij te praten over de situatie.

Labels: , ,