De ChristenUnie draagt Rachel Streefland voor als kandidaat-wethouder

Rachel Streefland- Driesprong.jpg
Door Rik van der Graaf op 27 mei 2022 om 08:00

De ChristenUnie draagt Rachel Streefland voor als kandidaat-wethouder

De fractie van de ChristenUnie Utrecht draagt Rachel Streefland voor als kandidaat-wethouder. Dat werd vandaag bekendgemaakt door de partij. Fractievoorzitter Rik van der Graaf: “We hebben er het volste vertrouwen in dat ze een fantastische wethouder zal zijn, voor iedere Utrechter!”

De afgelopen weken stonden volop in het teken van coalitieonderhandelingen. De ChristenUnie Utrecht zat aan tafel met GroenLinks, D66, PvdA en Student & Starter. De partijen bereikten deze week definitief een akkoord, dat op 1 juni wordt gepresenteerd. De ChristenUnie zal één wethouder aan het college leveren, de fractie draagt hiervoor huidig wethouder Rachel Streefland aan.

Fractievoorzitter Rik van der Graaf: “Rachel heeft de afgelopen maanden laten zien een inhoudelijk gedreven wethouder te zijn, met hart voor de mensen in de stad. Dat zie je bijvoorbeeld terug in haar werk rondom de huidige vluchtelingencrisis . We hebben er het volste vertrouwen in dat ze ook de komende vier jaar met veel energie, daadkracht en passie dit werk door zal zetten, voor iedere Utrechter.”

Rachel Streefland vindt de voordracht eervol en ziet ernaar uit zich te kunnen inzetten voor de stad. “We hebben echt slagen te maken op het gebied van kansengelijkheid, klimaat en wonen. Ik heb er enorm veel zin in om daar mijn steentje aan bij te mogen dragen en ons christelijk-sociale geluid te laten zien en horen.”

Streefland is sinds januari wethouder voor de ChristenUnie in Utrecht, na het vertrek van Maarten van Ooijen naar Den Haag. Ze heeft momenteel de portefeuilles Asiel en Integratie, Maatschappelijke Ondersteuning, Welzijn en Sport. Welke portefeuilles ze in het nieuwe college krijgt, wordt later bekendgemaakt.