Jan Wijmenga neemt afscheid van de Utrechtse gemeenteraad

PF Jan 2020.jpg
Door Rik van der Graaf op 30 maart 2022 om 10:00

Jan Wijmenga neemt afscheid van de Utrechtse gemeenteraad

ChristenUnie-raadslid Jan Wijmenga neemt na 12,5 jaar afscheid van de Utrechtse gemeenteraad. "Het werk van de raad draait niet om mij of om u, maar om mensen in de stad die geraakt worden door onze besluiten."

Sinds 2006 was Jan af en aan raadslid voor onze gemeente, verspreid over vier raadsperioden. We willen hem enorm bedanken voor zijn onvermoeibare inzet en wensen hem alle goeds toe in wat hij in de toekomst mag ondernemen.

Een greep uit zijn afscheidsspeech:

"We zijn hier niet voor onszelf, maar voor anderen. Voor de mensen van de Toevlucht die zochten naar een locatie. Voor de ondernemer in Overvecht die tegen weerbarstige regels aanliep. Voor de mevrouw die een rekening van duizenden euro's van de gemeente had en daar aan onderdoor ging. Zo maar wat concrete voorbeelden van mensen waar ik een stem voor mocht zijn. En voor wie u die blijft of die hier straks in deze zaal zit dat mag worden."

Jan sloot af met deze mooie woorden:

"Het leven draait niet om jezelf en om wat je zelf bereikt, maar om wat je voor een ander doet"