Stille helden: Maria Ballast van Lister

pf rachel nov 22.jpg
Door Rachel Streefland-Driesprong op 10 mei 2021 om 17:00

Stille helden: Maria Ballast van Lister

Vanaf eind maart gaan gemeenteraadsleden langs bij Utrechtse stille helden om hen zo veel mogelijk persoonlijk te bedanken met een kaartje. Raadslid Rachel Streefland zet graag Wijkkringcoach Maria Ballast-Tatarian in het zonnetje.

Maria Ballast is werkzaam bij Lister en zet samen met onderzoeksstudenten van de Hogeschool Utrecht de Wijkkring op. De Wijkkring is een project van Lister en de De Tussenvoorziening, in samenwerking met veel partners in de stad. Een Wijkkring is een groep mensen (9-12 deelnemers) die bij elkaar in de buurt wonen (of komen wonen) en een goede buur voor elkaar willen zijn. Het is gericht op mensen die (bijna) klaar zijn om uit te stromen uit de GGZ of maatschappelijke opvang. Door wekelijks bij elkaar te komen kan er contact ontstaan buiten de bijeenkomsten, bijvoorbeeld een kopje koffie, samen boodschappen doen of een wandeling maken. Met andere woorden: elkaar helpen met de praktische en sociale vragen die zij hebben. Zeker nu, in tijden van corona is het juist belangrijk dat deze groep geholpen wordt met het bouwen aan een eigen, actief sociaal netwerk.

Maria: bedankt voor je inzet!

Zorghelden Maria Ballast