"Het is niet vanzelfsprekend dat mensen dezelfde kansen hebben"

Herman Romeijn politie
Profielfoto Erika Pors 2023 bijgesneden
Door Erika Pors op 24 maart 2021 om 11:00

"Het is niet vanzelfsprekend dat mensen dezelfde kansen hebben"

Nog vrij nieuw in het Utrechtse ChristenUnie-bestuur is Herman Romeijn. Hij vervult de rollen van politiek secretaris en penningmeester. Wie is hij, waarom is hij actief voor de ChristenUnie en welke ambities ziet hij voor onze stad?

Herman Romeijn woont op dit moment nog in Alphen aan den Rijn. Over 2 maanden wordt zijn woning in Leidsche Rijn opgeleverd. Daar gaat hij wonen met zijn vrouw Monique, inmiddels is het stel al meer dan 30 jaar getrouwd! Herman is heel actief. Zijn hobby’s zijn reizen en sporten (krachttraining en fitness) en daarnaast is hij vrijwilliger bij de Nationale Politie. “Dit heeft mij écht laten zien wat er in onze samenleving afspeelt. Het is niet vanzelfsprekend dat mensen gelukkig zijn of dezelfde kansen in het leven hebben."

Betrokkenheid bij de samenleving
Deze betrokkenheid is een voorbeeld dat Herman graag wat voor de samenleving betekent. Dat geldt ook voor zijn werk. “Als gemeentesecretaris van de gemeente Leiderdorp ben ik verantwoordelijk voor de aansturing van een gemeentelijke organisatie.” Juist de kennis en ervaring vanuit die rol was voor hem aanleiding om als politiek secretaris en penningmeester betrokken te willen zijn bij de ChristenUnie-afdeling van zijn nieuwe woonplaats.

In verbinding in dialoog
Waarom de ChristenUnie? “Ik ben vooral lid van de ChristenUnie vanwege de Bijbelse waarden die ons als christenen verbindt. Ik deel niet álle inhoudelijke standpunten van de ChristenUnie. Gelukkig zijn we als mens allemaal verschillend in wat we belangrijk vinden. Juist vanuit het geloof en onze waarden kunnen we in verbinding met elkaar hierover de dialoog aangaan.”

Herman is er stellig van overtuigd dat Utrecht de ChristenUnie nodig heeft. “Wij leveren een constructieve bijdrage aan het bestuur van de stad en hebben vooral een belangrijke rol in het verbinden. Ik geloof er sterk in dat we als ChristenUnie een middel zijn om het licht in Utrecht te zijn, zoals ook beschreven staat in Mattheus 5: een licht in de stad is altijd zichtbaar.”

Labels: ,

Inschrijven nieuwsbrief

In onze privacyverklaring is te lezen hoe de ChristenUnie veilig en zorgvuldig omgaat met uw persoonsgegevens.