Utrecht is vrijwilligersgemeente van het jaar 2020

Tijmen Compagnie feb 24.jpg
Door Tijmen Compagnie op 22 april 2020 om 14:00

Utrecht is vrijwilligersgemeente van het jaar 2020

Utrecht is door de Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV) uitgeroepen tot vrijwilligersgemeente van het jaar. Volgens de NOV heeft de gemeente Utrecht vrijwilligerswerk hoog in het vaandel staan. Dit blijkt onder andere uit de campagne 'Vrijwilligerswerk, iets voor jou?' en het Initiatievenfonds.

ChristenUnie-wethouder Maarten van Ooijen: “Wij zijn trots op deze prijs en willen de belofte van de prijs waarmaken: een goede vrijwilligersgemeente zijn. Dat gaat lukken, want het vrijwilligerswerk zit in het DNA van Utrechters. Utrecht bruist van de initiatieven en een groot aantal inwoners zet zich actief in als vrijwilliger bij hun sportclub of in hun wijk. Ik zie juist in deze periode hoe waardevol vrijwillige inzet is voor de stad, hoe mensen omzien naar elkaar. Die energie willen we vasthouden.”

Bekijk in deze video hoe Maarten de prijs in ontvangst neemt.