Berichten geschreven door Pim Steenbergen

1. notes-macbook-study-conference-7102.jpg
    Door Pim Steenbergen op 2 juni 2020

Studenten in corona-tijd

We zien dat deze corona-tijd voor veel groepen in de stad gevolgen heeft. Voor studenten die hun studietijd vaak ervaren als de ‘meest bruisende tijd van je leven’ is het ingrijpend om nu veel tijd op je studentenkamer of bij je ouder(s) door te brengen. Wij deden een rondje langs een aantal studentenverenigingen en studentenorganisaties.

Lees meer over "Studenten in corona-tijd"
  2. action-adult-affection-eldery-339620.jpg
    Door Pim Steenbergen op 30 januari 2020

Terugblik: maandthema 'Mensen in een kwetsbare positie'

In de donkere maanden van 2019 hebben we aandacht besteed aan het maandthema ‘Mensen in een kwetsbare positie’. Het thema liep iets langer door, omdat we goed de tijd wilden nemen voor dit brede en complexe thema. In het bijzonder besteedden we aandacht aan mantelzorgers en verwarde personen.

Lees meer over "Terugblik: maandthema 'Mensen in een kwetsbare positie'"
  3. Cadeau Mantelzorg CU 2019
    Door Pim Steenbergen op 12 december 2019

Op bezoek bij een mantelzorger

Bij een maandthema hoort natuurlijk een werkbezoek. Deze maand staan we stil bij mantelzorgers dus de hoogste tijd om een bezoek te brengen aan een Utrechtse mantelzorger.

Lees meer over "Op bezoek bij een mantelzorger"
  4. Waardig ouder worden 2
    Door Pim Steenbergen op 26 november 2019

Mantelzorgers in het zonnetje

Tijdens de donkere maanden november en december schenken we als ChristenUnie Utrecht aandacht aan mensen in een kwetsbare positie. Hierbij leggen we de focus op mantelzorgers.

Lees meer over "Mantelzorgers in het zonnetje"

Labels: ,

5. Rachel en Jan inburgeringscursus def
    Door Pim Steenbergen op 5 november 2019

ChristenUnie Utrecht maakt inburgeringscursus

Begin november staan we nog even stil bij het maandthema van vorige maand: Asiel & Integratie. In deze video maken raadsleden Rachel Streefland en Jan Wijmenga enkele vragen van de inburgeringscursus. Dit blijkt niet altijd even gemakkelijk!

Lees meer over "ChristenUnie Utrecht maakt inburgeringscursus"
  6. voedselbank foto.jpg
    Door Pim Steenbergen op 2 november 2019

Eerste duurzame voedselbank

Het is een treurige zaak dat mensen in onze stad afhankelijk zijn van de voedselbank. Omdat ze niet voldoende financiële middelen hebben om rond te kunnen komen en genoeg eten te kopen. Gelukkig hebben wij in onze stad een hoop vrijwilligers die proberen om de verschillende uitgiftepunten van de voedselbanken draaiende te houden. Het vinden van een goede plek voor uitgiftepunten is echter in veel wijken een groot probleem. Vaak moet men van de ene tijdelijke locatie naar de andere verhuizen.

Lees meer over "Eerste duurzame voedselbank"