Jaarlijkse ALV met nieuw bestuur en Kamerlid Stieneke van der Graaf

Profielfoto Erika Pors 2023 bijgesneden
Door Erika Pors op 16 november 2022 om 13:00

Jaarlijkse ALV met nieuw bestuur en Kamerlid Stieneke van der Graaf

Op maandag 14 november was de jaarlijkse ledenvergadering van de ChristenUnie Utrecht. Centraal stonden een aantal bestuurswisselingen, jaarverslagen, nieuw te vormen themagroepen en een Q&A met Tweede Kamerlid Stieneke van der Graaf.

Bestuurswisselingen
We hebben helaas afscheid moeten nemen van Annebeth Roor-Wubs, die haar taken als voorzitter per december neerlegt. Dit hebben we niet gedaan voordat we haar hartelijk hebben bedankt voor haar grote inzet voor de afdeling de afgelopen vier jaar. Als opvolger hebben we Erika Pors bereid gevonden om de rol van voorzitter op zich te nemen. Tijdens de ALV nam zij in het tweede gedeelte de leiding op zich, waar ze gelijk kon laten zien wat ze in haar mars heeft. Ook op financieel vlak vond er een wisseling plaats. Jelmer Joustra verving Herman Romeijn als penningmeester nadat laatstgenoemde wethouder is geworden in Leiderdorp. Bestuurslid Diversiteit Shirley Hutter legt haar taken neer in het bestuur, we zijn nog op zoek naar een vervanger.

Themagroepen
Als afdeling willen we themagroepen oprichten die de fractie kunnen ondersteunen met hun expertise op het gebied van klimaatrechtvaardigheid en samenredzaamheid. Tijdens de ALV hebben we met elkaar gespard over hoe we deze groepen vorm kunnen geven en waar deze groepen hun meerwaarde kunnen laten zien.

Stieneke van der Graaf
Als afsluiter mochten we naar Tweede Kamerlid Stieneke van der Graaf luisteren. Zij houdt zich als Kamerlid o.a. bezig met ontwikkelingshulp en buitenlandse handel. Daarnaast zit ze in de parlementaire enquetecommissie aardgaswinning Groningen. Stieneke wist op een gepassioneerde wijze te vertellen waar zij op het moment mee bezig is en hoe de afgelopen periode voor haar is geweest als Kamerlid.

ALV nov 22 Stieneke

Labels:

Inschrijven nieuwsbrief

In onze privacyverklaring is te lezen hoe de ChristenUnie veilig en zorgvuldig omgaat met uw persoonsgegevens.