Coalitieakkoord: investeren in kansengelijkheid, wonen en klimaat

csm_header-coalitieakkoord_b2f9b90d89.jpg
Door Rik van der Graaf op 2 juni 2022 om 12:00

Coalitieakkoord: investeren in kansengelijkheid, wonen en klimaat

Na een periode van onderhandelen werd vorige week bekend dat GroenLinks, D66, PvdA, Student & Starter en de ChristenUnie een coalitieakkoord hebben bereikt. "We zijn blij dat we een akkoord hebben waar we de uitdagingen van de stad samen met de stad aanpakken!"

We zijn blij dat we een akkoord hebben waar we de uitdagingen van de stad samen met de stad aanpakken en een been bij trekken op het gebied van maatschappelijke voorzieningen in de bestaande stad en in de nieuwe stad. Het waren lange, soms lastige gesprekken, maar we zijn erg blij en dankbaar dat we er uit zijn gekomen.

Afgelopen week maakten we al bekend dat we Rachel Streefland voordragen als kandidaat-wethouder. We hebben er het volste vertrouwen in dat zij het fantastisch zal doen!

Gisteren zijn het nieuwe akkoord en de nieuwe wethouders officieel aan de stad gepresenteerd vanuit het Krachtstation in Kanaleneiland. Op deze pagina kun je het een en ander bekijken over de inhoud.

krachtstation presentatie akkoord

We vertellen graag meer over dit akkoord en gaan graag met je in gesprek. Deze toelichting is op woensdag 8 juni om 19.30 in de Raadszaal van het Stadhuis. Om 20.30 is er een borrel. Wil je hierbij aanwezig zijn? Stuur dan een mail naar christenunie@utrecht.nl. We zien je graag dan!