Lustrumviering Stichting Leergeld

Rik van der Graaf feb 24.jpg
Door Rik van der Graaf op 9 november 2021 om 20:00

Lustrumviering Stichting Leergeld

Stichting Leergeld is een organisatie die zich inzet om elk kind in Utrecht mee te laten doen op school, sport en muziek. Afgelopen week bestond de stichting 21 jaar, en dat werd gevierd met de presentatie van het onderzoek 'Brieven aan de burgemeester' en de aankondiging van een ambitieus groeiplan. Toch voelt het dubbel om een stichting die bedoeld is om armoede tegen te gaan te feliciteren dat ze al zo lang bestaan, want we zouden zo graag willen dat ze niet nodig zijn.

Maar het is zeker niet minder fijn dát ze er zijn. Met het onderzoek 'Brieven aan de burgemeester' is gekeken naar wat nodig is om het bestaande aanbod van regelingen echt bij de doelgroep te krijgen, maar ook of het bestaande aanbod wel voldoende is. Daarnaast hebben kinderen van basisscholen brieven geschreven aan burgemeester Dijkstra, met daarin ideeën om armoede op te lossen. Met de kinderlijke eenvoud zitten er fantastische ideeën in, die zeker serieus moeten worden genomen.

Voor de 13.000 kinderen die in Utrecht in armoede leven heeft stichting Leergeld een ambitieus doel gesteld: in 2025 wil de stichting de helft van deze kinderen hebben bereikt en ondersteund, met op de lange termijn zelfs elk kind in Utrecht die in armoede leeft. Een ambitieus, maar zeker uitvoerbaar plan! Zo heeft de stichting aan het begin van de coronaperiode in enkele dagen 1300 laptops geregeld voor leerlingen die anders niet mee hadden kunnen doen aan het online onderwijs.

Doet u mee met de felicitaties aan stichting Leergeld? Feliciteer hier.

Labels: , ,

Inschrijven nieuwsbrief

In onze privacyverklaring is te lezen hoe de ChristenUnie veilig en zorgvuldig omgaat met uw persoonsgegevens.