Geslaagde zomerborrel

Tijmen Compagnie feb 24.jpg
Door Tijmen Compagnie op 8 juli 2021 om 11:51

Geslaagde zomerborrel

De jaarlijkse zomerborrel van de ChristenUnie Utrecht was een groot succes. Verschillende leden kwamen bijeen om het afgelopen seizoen te bespreken. De bekendmaking van de lijsttrekker voor de komende verkiezingen was de kers op de taart.

Op vrijdagavond 2 juli was onze jaarlijkse zomerborrel. Onder het genot van een koud biertje of een cola kletsen leden van de lokale afdeling gezellig bij. Het is een goed gemengt gezelschap: verschillende leeftijden en culturen zijn vertegenwoordigd. Verschillende CU-ers vertellen over hun werkzaamheden. Fractievoorzitter Rachel Streefland spreekt over het raadswerk, Herman Romeijn legt iets uit over het verkiezingsprogramma.

Lijsttrekker
Na een inleiding van Trineke Palm, voorzitter van de selectiecommissie, werd CU-wethouder Maarten van Ooijen gepresenteerd als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Van Ooijen werd enthousiast onthaald door verschillende ChristenUnie-leden bij Strand Oog In Al. De ChristenUnie-wethouder ziet ernaar uit om deze rol op zich te nemen. “Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat de ChristenUnie in mij stelt, door me voor de derde keer voor te dragen als lijsttrekker. Politiek is voor mij nog steeds dé plek voor idealisten. Met de volle honderd procent ga ik er opnieuw voor. Voor een zorgzame en groene stad, waar niemand tussen wal en schip raakt. De urgentie is hoog en er is geen moment te verliezen. Aan de slag!”, aldus Van Ooijen.

Blije leden zomerborrel

Campagne
Campagneleider Rik van der Graaf introduceerde enthousiast het campagneteam. Die bestaat naast Rik van der Graaf uit Elsbeth van den Hazel (secretaris), Joël Visser (vrijwilligers), Ellemijn Troost (onderzoek), Tijmen Compagnie (content), Siewerd de Jong (PR) en Joël van Eerde (individuele campagnes). Van der Graaf: ''We gaan er samen met alle ChristenUnie leden een prachtige campagne van maken. Een verhaal van de ChristenUnie voor iedere Utrechter."

Het campagneteam kan nog wel wat exta hulp gebruiken. Wil je ook meedoen? Klik dan hier!

Bekijk hieronder de speech van lijsttrekker Maarten van Ooijen.

Labels: , ,