Dodenherdenking in coronatijd

Tijmen Compagnie feb 24.jpg
Door Tijmen Compagnie op 4 mei 2021 om 10:00

Dodenherdenking in coronatijd

Vandaag herdenken we de getroffenen van de Tweede Wereldoorlog en andere oorlogsslachtoffers. Helaas kunnen we door de coronacrisis niet fysiek bij elkaar komen om te gedenken. Wat kun je in Utrecht doen om hier toch bij stil te staan?

Het Utrechts comité bedacht een manier om coronaproof en waardig de slachtoffers van de oorlog te herdenken. Twee wandelingen door Utrecht Oost voeren je langs oorlogsmonumenten, de één iets bekender dan de ander. Hieronder staan de twee wandelingen, klik voor meer informatie op de afbeeldingen.

Wandeling 4 5 mei 2021 Herinneringen Wandeling 4 5 mei 2021 Oorlogsgraven

Vanavond legt burgemeester Sharon Dijksma een krans en houdt ze een toespraak bij het Verzetsmonument op het Domplein. Dit doet ze samen met Klaas Taselaar, zijn vader en oma hielpen onderduikers in de Tweede Wereldoorlog. Om 19.50 is dit te zien bij UStad. Na de twee minuten stilte om 20.02 wordt een video gepubliceerd met verschillende bekende Utrechters als onderdeel van de campagne #ikherdenk. O.a. Maarten van Rossem, Ingmar Heytze en burgemeester Sharon Dijksma vertellen waarom zij het belangrijk vinden om de oorlog herdenken.

Waarom herdenk jij?

Labels: ,

Inschrijven nieuwsbrief

In onze privacyverklaring is te lezen hoe de ChristenUnie veilig en zorgvuldig omgaat met uw persoonsgegevens.