Halverwege

CU Utrecht-29.jpg
Door Rachel Streefland-Driesprong op 4 juni 2020 om 11:00

Halverwege

Op dit moment is het precies twee jaar geleden dat we onze handtekening onder het coalitieakkoord zetten. We kunnen constateren dat het mee besturen in deze prachtige stad, samen met onze coalitiepartners, stabiel en ook goed gaat. En dat is ook nodig, want als stad hebben we wel al het een en ander meegemaakt. Denk aan het tramincident vorig jaar, de coronacrisis nu, of het vertrek van de burgemeester straks.

Volgend jaar komen de landelijke verkiezingen eraan en mogen we allemaal en met volle overtuiging dat stembriefje weer rood kleuren (CU dan wel natuurlijk...;). En in 2022 zijn er alweer lokale verkiezingen. Om dat goed voor te bereiden zijn we de afgelopen maand online samengekomen. Met onze wethouder Maarten, de gehele fractie én het bestuur. En dat onder bezielende leiding van Mirjam Bikker. Ooit in Utrecht begonnen als fractiemedewerker, toen jaren fractievoorzitter en nu gezeteld als fractievoorzitter in de Eerste Kamer.

WhatsApp Image 2020-05-23 at 13.03.18.jpeg

U zult misschien denken? Is dat niet wat vroeg, 2022 is nog zo ver weg? Nou, toch niet. We denken met elkaar na over wat ook voor de toekomst het waardevolle én niet te missen geluid is van de ChristenUnie voor de stad. Er moet nagedacht worden over een samenstelling van een programmacommissie, een selectiecommissie en een campagnecommissie.

Genoeg te doen dus. We hebben er zin in. Mocht je vragen hier vragen over hebben of natuurlijk over andere zaken: bel of mail gerust!