Dodenherdenking 2020

afbeelding-van-twee-geallieerde-motorrijders-omgeven-door-een-geestdriftig-publiek-tijdens-de-intoch
CU Utrecht Jan Wijmenga
Door Jan Wijmenga op 2 mei 2020 om 18:30

Dodenherdenking 2020

In 2020 is het 75 jaar geleden dat de Tweede Wereldoorlog tot een einde kwam. Als ChristenUnie Utrecht vinden we het belangrijk dat we jaarlijks stilstaan bij de slachtoffers. Bij hen die de oorlog niet overleefden omdat ze vervolgd werden, en bij de mensen die streden tegen de terreur. Een moment om na te denken over welke keuzes wij zouden maken.

Op 4 mei zijn er normaalgesproken herdenkingen en kransleggingen. Dit jaar zijn die er niet. Als ChristenUnie Utrecht roepen we iedereen toch op om 4 mei om acht uur te herdenken. Niet bij een monument, maar thuis of online.

Wil je meedoen? Er zijn veel online mogelijkheden om te herdenken. Hieronder een overzicht:

Zie ook: https://www.bezoek-utrecht.nl/wat-te-doen/75-jaar-bevrijding