Genoeg ruimte om 1,5 m afstand te houden?

Afstand tijdens corona
pp Rik.jpg
Door Rik van der Graaf op 10 april 2020 om 14:30

Genoeg ruimte om 1,5 m afstand te houden?

In deze gekke tijd waarin iedereen meer thuis blijft komen we alleen nog buiten voor het kleine stukje wandelen of fietsen dicht bij huis. En juist dat blokje om is in veel wijken in Utrecht steeds uitdagender geworden.

Iedereen doet zijn best om zich netjes aan de anderhalve meter te houden, maar er zijn plekken in Utrecht waar dit simpelweg niet mogelijk is. Een geparkeerde auto, straatmeubilair of werkzaamheden blokkeren de route. Op veel plekken is de stoep te smal om elkaar op anderhalve meter te passeren.

De ChristenUnie vraagt hier daarom aandacht voor. Is het mogelijk om straten voor auto’s tijdelijk af te sluiten? Zijn er plekken waar we auto’s tijdelijk in leegstaande parkeergarages kunnen parkeren? Veel auto’s worden in deze tijd immers toch niet gebruikt.

Kom jij situaties in je buurt tegen waarvan je denkt dat kleine ingrepen kunnen zorgen voor meer ruimte voor voetgangers? Meld deze dan via de Slim Melden app of via utrecht.slimmelden.nl. Weinig reactie gekregen of het gevoel dat je melding niet wordt opgevolgd? Laat het ons vooral weten!