Coronavirus vraagt extra zorg voor kwetsbaren

pf rachel nov 22.jpg
Door Rachel Streefland-Driesprong op 17 maart 2020 om 11:30

Coronavirus vraagt extra zorg voor kwetsbaren

De maatregelen tegen het Coronavirus zijn ook in de stad Utrecht duidelijk merkbaar. Het is goed dat er juist in deze tijd extra zorg is voor kwetsbaren. En ook al zijn alle politieke bijeenkomsten opgeschort: de ChristenUnie Utrecht werkt gewoon door (zie foto).

Scholen, sportcentra en verenigingen gaan voorlopig dicht. De gemeente Utrecht heeft nauw contact met deze organisaties om te kijken waar de gemeente kan ondersteunen. Het is goed dat er juist in deze situatie ook extra gezorgd wordt voor mensen in een kwetsbare positie. De medische spreekuren voor dak- en thuislozen gaan daarom zoveel mogelijk door. Er wordt vanuit De Tussenvoorziening gekeken naar extra opvang en begeleiding voor vrouwen die werken aan de tippelzone. Ook vanuit inwoners van de stad zijn er verschillende initiatieven.

Help mee

• De Voedselbank Utrecht heeft in deze tijden extra donaties nodig.
  • Toevlucht (opvang voor ongedocumenteerden) is hard op zoek naar vrijwilligers.
  • De ChristenUnie, EO, Groot Nieuws Radio, de Raad van Kerken in Nederland en MissieNederland organiseren op woensdag 18 maart een Dag van Nationaal Gebed.
  • De ChristenUnie, PKN, EO en anderen lanceerden #Nietalleen. Daar kun je zowel hulp aanbieden als om hulp vragen.

Het is zaak om verstandig te handelen. Houdt u alstublieft aan de richtlijnen van de overheid en medische experts. Mocht u verder nog (hulp)vragen hebben dan kunt u ons bereiken via christenunie@raad.utrecht.nl.

Zie ook

Labels:

Inschrijven nieuwsbrief

In onze privacyverklaring is te lezen hoe de ChristenUnie veilig en zorgvuldig omgaat met uw persoonsgegevens.