(Op)veegraad…

CU Utrecht-29.jpg
Door Rachel Streefland-Driesprong op 23 december 2019 om 12:00

(Op)veegraad…

Donderdag 19 december was de laatste vergadering voor het kersreces, de zogenaamde veegraad. Een zeer lange, volle en belangrijke vergadering.

Zandpad
Voor de ChristenUnie is en blijft het dossier prostitutie zeer ingewikkeld. Toen in 2015 over het bestemmingsplan voor raamprostitutie werd besloten in de raad waren we tegen, net als het CDA. En dat zijn we inhoudelijk nog steeds. Het liefst hadden we helemaal geen nieuw Zandpad, maar dat is gezien de harde politieke realiteit niet gelukt (een grote meerderheid in de raad is wel voorstander).

De toekomst?
In de vorige pogingen bleken uiteindelijk exploitanten en ontwikkelaars zich terug te trekken of niet door de Bibob-procedure te komen. We weten niet hoe het nu gaat verlopen. Als het Nieuwe Zandpad er gaat komen, dan zal dat op z’n vroegst in 2022 zijn. Maar de kans dat het er niet gaat komen is ook nog steeds groot. We weten het niet.

Kerst!
Na deze zeer intensieve periode kijken we uit naar kerst. We vieren dat Gods zoon is geboren. We wensen iedereen een mooie, liefdevolle tijd. Met omzien naar elkaar, tijd voor familie, vrienden, rust en contemplatie. En misschien wel extra aandacht voor de mensen om ons heen die het minder getroffen hebben, die net iets meer liefde kunnen gebruiken.

Lees de volledige tekst hier.