Mantelzorgers in het zonnetje

Pim.jpg
Door Pim Steenbergen op 26 november 2019 om 20:00

Mantelzorgers in het zonnetje

Tijdens de donkere maanden november en december schenken we als ChristenUnie Utrecht aandacht aan mensen in een kwetsbare positie. Hierbij leggen we de focus op mantelzorgers.

Mantelzorg is een toepasselijk onderwerp nu we deze maand in onze stad weer uitgebreid Sint Maarten mochten vieren. In de 4e eeuw na Christus deelde Sint-Maarten de helft van zijn mantel met een bedelaar en zo is hij een symbool geworden voor naastenliefde.

Vandaag de dag schenken mantelzorgers figuurlijk ook een deel van hun mantel aan hun naasten: ze delen hun tijd en inzet met iemand die dat hard nodig heeft. Als ChristenUnie hebben wij hier veel waardering voor en willen we ons inzetten om deze groep te ontlasten. Als mantelzorger kan het zijn dat je soms vergeet om ook voor jezelf te zorgen.

Binnen Utrecht is er voor mantelzorgers het Steunpunt Mantelzorg Utrecht, dit is een onderdeel van de vrijwilligerscentrale U-centraal.

Ken jij mantelzorgers die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken? Stuur dan een mailtje naar christenunie@raad.utrecht.nl.