Inzamelactie handdoeken, ondergoed en sokken

Foto Tijmen Compagnie
Door Tijmen Compagnie op 21 november 2019 om 11:51

Inzamelactie handdoeken, ondergoed en sokken

Veel dak- en thuislozen hebben te weinig (goede) kleding om de winter door te komen. De ChristenUnie organiseert daarom voor het partijcongres van 23 november een inzamelactie voor handdoeken, ondergoed en sokken (HOS).

Nooit eerder zijn er zoveel dak- en thuislozen in Utrecht geweest. Juist daarom is het dit jaar belangrijk om warme kleding in te zamelen. Onlangs stuurde wethouder Maarten van Ooijen (ChristenUnie) over de ernst van de ontstane situatie een brandbrief naar het kabinet. “De situatie in de stad is nijpend. We doen onze uiterste best om iedereen op te vangen, maar de situatie kan niet zo blijven”, zegt ook Rachel Streefland, fractievoorzitter van de ChristenUnie Utrecht.

Naast de inzamelactie op het partijcongres zijn er in de afgelopen maand, vanuit de ChristenUnie Utrecht, door Utrechtse kerken winterjassen verzameld. Maatschappelijke stichtingen (Rechtop en Leger des Heils) verzorgen de verspreiding van de kleding op de opvangpunten.