Rondetafelgesprek over Eenzaamheid

loneliness-eenzaamheidmaandag 21 maart 2016 20:00

Onze mooie stad Utrecht kent – net als vele andere steden in Nederland – veel eenzame mensen. Schokkende onderzoeken schatten dat ongeveer één op de drie Utrechters eenzaam is, zowel ouderen als jongeren. De ChristenUnie wil in een Rondetafelgesprek samen met jullie op zoek gaan naar concrete maatregelen die de gemeente kan nemen tegen deze problematiek.

Uitgestoken hand

Vorige week heeft de ChristenUnie in de commissie met de wethouder gesproken over eenzaamheid. Hij erkende dat we hier te maken hebben met een groot probleem en is bereid mee te denken aan nieuwe oplossingen. Deze uitgestoken hand willen we graag pakken! Hoewel de gemeente nu al een aantal activiteiten ondersteunt tegen eenzaamheid, zijn we ervan overtuigd dat er nog meer gedaan kan worden.

In gesprek met..

Het doel van de avond is om samen met verschillende deskundigen in gesprek te gaan en samen tot een aantal duidelijke maatregelen te komen, die de ChristenUnie aan de wethouder kan presenteren. Vanuit verschillende organisaties komen mensen meepraten over het thema. Namens het Nationaal Ouderenfonds zullen Milou van den Dool en Marcel Sanger aanwezig zijn en namens de Stichting Eet Mee komt Annelies Kastein meepraten. Daarnaast hebben we Mikkie Schmitz van het 10-stratenplan uitgenodigd en zal tot slot Alex van Pelt van de organisatie Lextueres zijn inzichten delen.

Kom langs!

Wil jij concreet meedenken over de aanpak van eenzaamheid in Utrecht? Heb jij ideeën over hoe de gemeente eenzaamheid van haar inwoners kan verminderen? Wil je je laten inspireren door de gasten om zelf actie te ondernemen? Kom langs, maandagavond 21 maart in de Colour Kitchen aan de Oudegracht!

19:30 - inloop
20:00 - start Rondetafelgesprek
21:30 - borrel in de binnenstad

Reacties op 'Rondetafelgesprek over Eenzaamheid'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.