ChristenUnie wil verscherpte aanpak Amsterdamsestraatweg

Straatwegdinsdag 08 september 2015 16:12

De ChristenUnie heeft gisteren het voortouw genomen om het college in Utrecht op te roepen voor een verscherpte aanpak op de Amsterdamsestraatweg. Dit gebeurde naar aanleiding van een aantal onthullingen over de Straatweg, afgelopen zaterdag door onderzoeksprogramma Argos (radio1) en het Algemeen Dagblad.

Een lange adem

De ChristenUnie heeft zich al vaker ingezet voor een levendige straat. Maarten van Ooijen: “De aanpak vraagt een lange adem, en dat willen we als de ChristenUnie dan ook doen. We zoeken consequent naar mogelijkheden om de aanpak te versterken.”

Negatief effect op de handel?

Volgens de Gemeente was er echter sprake van een “dillema, namelijk om de handel niet tegen te willen gaan.”  De partijen willen nu weten welke maatregelen door het college niet zijn gekozen, omdat ze een negatief effect zouden hebben op de handel.

Beheer pand overnemen

Daarnaast kwam er in het programma een mogelijk nieuw mogelijkheid aan bod voor de Gemeente Utrecht om de criminaliteit aan te pakken, namelijk tijdelijk het beheer van een pand overnemen als er sprake is van langdurige overlast of criminaliteit.De partijen willen weten wat de mogelijkheden daarvoor zijn.

De ChristenUnie, VVD, CDA en PvdA hebben gisteren de vragen gesteld aan het college. In het Algemeen Dagblad kan je er meer over lezen.

Afbeelding door: Ruben alexander

Reacties op 'ChristenUnie wil verscherpte aanpak Amsterdamsestraatweg'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.