Minisymposium Religieus Erfgoed

woensdag 18 februari 2015 17:30

Op 18 februari vindt in de Jacobikerk een minisymposium plaats over de toekomst van religieus erfgoed in de provincie Utrecht (17.30 - 19.30 uur).

Uit de Utrechtse Erfgoedmonitor 2014 is gebleken dat er de komende jaren, door toenemende leegstand en verval, voor de restauratieopgave van kerken naar schatting 43 miljoen euro nodig is om verdere achteruitgang te voorkomen. Religieus erfgoed heeft in het huidige provinciebeleid alleen niet veel prioriteit en daar willen wij als ChristenUnie verandering in brengen. Behoud van religieus erfgoed in de provincie Utrecht moet scherper op de kaart worden gezet.

Tijdens het minisymposium zullen diverse sprekers een bijdrage leveren en is er tijd voor debat tussen de zaal en de aanwezige politici en bestuurders. Het programma zal bestaan uit een drietal onderdelen. In het eerste onderdeel zullen de problemen rondom behoud van religieus erfgoed centraal staan. In het tweede onderdeel gaan we op zoek naar oplossingen, waarna we eindigen met een debat tussen politici en bestuurders en de overige aanwezigen.

Uw komst en inbreng tijdens de avond worden bijzonder gewaardeerd. Kennis uit het veld en nieuwe zienswijzen kunnen helpen het beleid rondom religieus erfgoed in de provincie Utrecht op de juiste manier te verbeteren.

Het adres van de kerk is St Jacobsstraat 171 en bevindt zich op 5 a 10 minuten loopafstand van Utrecht Centraal Station.

U kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen naar christenunie@provincie-utrecht.nl. Er zal voor catering worden gezorgd.

Reacties op 'Minisymposium Religieus Erfgoed'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.