Themabijeenkomst: 'De coöperatiemaatschappij'

Rolstoel-mantelzorg-nbb_foto_715637_650x433maandag 27 oktober 2014 19:30

Onlangs verscheen een nieuwe uitgave van het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie: 'De coöperatiemaatschappij'.

Is het einde van de verzorgingsstaat nabij? Is het tijd voor minder overheid en meer samenleving? Middenin de verhitte discussies over dit thema pleit het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie voor een overheid en een samenleving die elkaar niet uitsluiten, maar aanvullen. De coöperatiemaatschappij is het toekomstideaal. Want het goede leven ontstaat in coöperatie: in een samenwerking waarbij ieder zijn talenten inbrengt. Daarbij is er voor alle maatschappelijke partners een rol: voor burgers en gemeenschappen, ondernemers, professionals en organisaties, ambtenaren en overheden.

Op 27 oktober willen we samen doorpraten over de coöperatiemaatschappij in onze eigen stad. Wat gebeurt er al in onze stad? En wat kan de gemeente doen om initiatieven te stimuleren? Om 19.30 uur beginnen we met koffie en thee in de Grote Trouwzaal in het stadhuis van Utrecht. Robert van Putten, co-auteur van ‘De coöperatiemaatschappij’, zal aftrappen met een prikkelende inleiding over het onderwerp. Daarna gaan we in groepjes in gesprek over ‘de coöperatiemaatschappij in Utrecht'. Rond 21.30 uur sluiten we de avond af en is er nog gelegenheid om samen te borrelen.

Aanmelden kan via christenunie@utrecht.nl. Iedereen is welkom!

Reacties op 'Themabijeenkomst: 'De coöperatiemaatschappij''

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.