ChristenUnie wil snel nieuw uitgiftepunt voor Voedselbank

voedselbankdinsdag 25 februari 2014 15:49

De ChristenUnie heeft vandaag schriftelijke vragen gesteld over het realiseren van een uitgiftepunt voor de Voedselbank in Ondiep. In de Telegraaf was op 24 februari al te lezen hoe lijsttrekker Maarten van Ooijen de gemeente tot spoed maande.

De vraag naar voedselpakketten in Overvecht en Zuilen stijgt momenteel zo hard, dat dit een nieuw uitgiftepunt in Ondiep noodzakelijk maakt. Vorige week berichtte de Telegraaf al dat de Voedselbank met spoed zoekt naar een locatie voor dit uitgiftepunt. Vanmorgen schreef de krant:

'De ChristenUnie in Utrecht wil dat de gemeente haast maakt met het realiseren van een uitgiftepunt voor de Voedselbank in Ondiep. Vrijwilligers staan te trappelen om hulpbehoevenden te helpen. Dan moet het college op zijn minst een actieve houding aannemen, vindt lijsttrekker Maarten van Ooijen van de ChristenUnie.'

'De partij wil onder meer weten of de gemeente heeft gekeken naar leegstand van eigen vastgoed in de wijk en of die eventueel ter beschikking gesteld kan worden. Ook vraagt de Christelijke partij zich af of er in samenspel met de woningcorporaties gezocht kan worden naar de mogelijkheden voor een nieuw uitgiftepunt.'

Lees hier de schriftelijke vragen die fractievoorzitter Jan Wijmenga vanmiddag indiende:

Schriftelijke Vragen van de heer J. Wijmenga (ChristenUnie) inzake huisvesting voor de Voedselbank in Ondiep

Naar aanleiding van de zoektocht naar een nieuwe locatie in Ondiep heeft de ChristenUnie fractie de volgende vragen.

1. Is het college op de hoogte van de wensen van de voedselbank om een nieuw uitgiftepunt te openen in Ondiep?
  2. Erkent het college dat door de toegenomen druk op de uitgiftepunten in Overvecht, Zuilen en Lombok een nieuw uitgifte in Ondiep een belangrijke toevoeging zou zijn aan de bestaande uitgiftepunten?
  3. Heeft de Utrechtse Vastgoed Organisatie (UVO) contact gehad met de stedelijk coördinator van de voedselbanken in Utrecht om de mogelijkheden voor een nieuw uitgiftepunt binnen de gemeentelijke accommodaties te verkennen? Wat zijn de resultaten hiervan?
  4. Ziet het college mogelijkheden om in samenspel met de woningcorporaties en/of ondernemers in Ondiep de voedselbank Utrecht te faciliteren om te zoeken naar de mogelijkheden voor een nieuw uitgiftepunt?
  5. Ziet het college mogelijkheden om (tijdelijke) leegstand te benutten voor een nieuw uitgiftepunt?

Reacties op 'ChristenUnie wil snel nieuw uitgiftepunt voor Voedselbank'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.