Maarten van Ooijen bezoekt Taal Doet Meer College

Werkbezoek Taal doet meermaandag 03 februari 2014 12:05

Afgelopen donderdag bezocht lijsttrekker Maarten van Ooijen het 'Taal Doet Meer College'. Op deze bijeenkomst ontmoetten vrijwilligers, trainers, mentors en studenten van Stichting Taal Doet Meer elkaar. Op de bijeenkomst werd gesproken over de kansen en bedreigingen voor de organisatie en de noodzaak van taalhulp.

Stichting Taal Doet Meer begeleidt vrijwilligers om Nederlanders met taalachterstand (vaak uit sociale minima gezinnen of van allochtoonse afkomst) te helpen bij het leren van de Nederlandse taal. Verschillende projecten van Taal Doet Meer zijn genomineerd geweest voor vrijwilligersprijzen.
Ook de ChristenUnie is fan van de organisatie. Maarten van Ooijen: 'Taal Doet Meer verbindt op een slimme manier vrijwilligers met een urgent probleem, namelijk taalachterstanden of potentiële taalachterstanden van Nederlanders. Deze organisatie verdient de warme aanbeveling van de ChristenUnie.'