Verkiezingsdebat over armoede

woensdag 05 maart 2014 20:00

Op woensdagavond 5 maart zal de ChristenUnie deelnemen aan een debat over het armoedebeleid in de gemeente Utrecht. Tijdens het debat geven verschillende politieke partijen hun visie op de manier waarop het armoedebeleid vorm moet krijgen in de komende raadsperiode. Het gaat om vragen als: Hoe kunnen we zorgen dat burgers niet in armoede terecht komen? Hoe kan de gemeente faciliteren dat mensen uit armoede komen? Hoe moet de gemeente uitvoering gaan geven aan de participatiewet? Is verplicht vrijwilligerswerk een goed idee? Is maatwerk bij de sociale dienst mogelijk?

Dit debat wordt georganiseerd vanuit de Wijkplaats, een laagdrempelige en gastvrije ontmoetingsplek in de wijk Lombok. Er zijn hier diverse activiteiten, waaronder de voedselbank, eetgroepen, tweedehands kledingverkoop, inloop en gespreksgroepen. Zo ontmoeten mensen van verschillende religies en achtergronden elkaar. De Wijkplaats gaat uit van het kerk- en buurtwerk in Utrecht-West en wordt gedragen door de Rooms Katholieke Parochie en de Protestantse Wijkgemeente. U bent van harte welkom bij het debat!

Reacties op 'Verkiezingsdebat over armoede'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.