Eppo Bruins bij S.S.R.-N.U. verkiezingsdebat

dinsdag 11 september 2012 20:00

Studentenvereniging S.S.R.-N.U. organiseert aan de vooravond van de Tweede Kamerverkiezingen, op dinsdagavond 11 september, een groot verkiezingsdebat. Parlementariërs van VVD, SP, PvdA, CDA, D66, ChristenUnie en GroenLinks zullen elkaar het vuur aan de schenen leggen. Namens de ChristenUnie is Eppo Bruins aanwezig.

Het debat zal plaatsvinden in de sociëteit van S.S.R.-N.U aan de Oudegracht 32. Vanaf 20:00 uur zullen de deuren geopend zijn, vanaf 20:30 uur zal er gedebatteerd worden over actuele thema’s zoals economie, milieu, zorg en veiligheid.  Het debat wordt geleid door debatleider Matthias van Klaveren (Punt 11) en onder andere Paulus Jansen (SP), Eppo Bruins (CU), Lea Bouwmeester (PvdA), Klaas Dijkhoff (VVD) en Anne Scheltema Beduin (GL) zullen aanwezig zijn.

S.S.R.-N.U. staat midden in studentenland én de maatschappij. De vereniging besteedt veel aandacht aan actualiteiten en politiek. Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 organiseerde deze vereniging het grootste lijsttrekkersdebat van Utrecht, welke door de debaters en bezoekers als 'het beste studentendebat van Utrecht' werd bestempeld. Op 18 januari 2012. werd dit debat herhaald om de lokale partijen te bevragen naar de voortgang van haar verkiezingsbeloftes. Tevens organiseerde S.S.R.-N.U. in 2012 een verkiezing onder journalisten om het beste raadslid van Utrecht te kiezen. Marry Mos van GroenLinks was de gelukkige winnaar van deze eerste editie. Verder kreeg de vereniging bekendheid door de eerste ‘Nacht van Europa’ te organiseren en zette zij in mei jl. een interessante avond neer over de betekenis van populisme.

De sociëteit aan de Oudegracht is de ideale locatie voor een zowel inhoudelijke, betrokken als studentikoze sfeer. Alle belangstellenden zijn van harte welkom!