Wijkbijeenkomst Zuidwest

donderdag 26 april 2012 19:45

Een delegatie van de gemeenteraad bezoekt op donderdagavond 26 april de wijk Zuidwest. Het raadsbezoek staat in het teken van de ontwikkeling van de Merwedekanaalzone Noord en Zuid. De bijeenkomst vindt plaats in Bureau Dagloon aan de Koningin Wilhelminalaan 6 en begint om 19.45 uur.

De raadsleden gaan in gesprek met ondernemers en bewoners over de ontwikkelingen en de toekomstvisie voor dit gebied (vanuit het Dynamisch Stedelijk Masterplan). De bijeenkomst begint met een aantal presentaties over de ontwikkeling van de Merwedekanaalzone en het tijdelijk gebruik van de leegstaande panden door o.a. Bureau Dagloon en Skateclub de Yard.

Het bedrijvengebied Merwedekanaalzone Noord en Zuid ondergaat een transformatie. Deze transformatie gaat van een gebied met voornamelijk bedrijvigheid naar een gebied met een combinatie van wonen en werken. De eerste ontwikkelingen die deze verandering laten zien zijn onder andere de komst van City Campus Max en het opknappen van Villa Jongerius.

Reacties op 'Wijkbijeenkomst Zuidwest'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.