Opening zomerseizoen Soepbus

woensdag 04 april 2012 19:00

Het zomerseizoen gaat van start

De SoepbusUtrecht biedt een after-dark maaltijdservice van soep en brood aan daklozen en minder bedeelden.
SoepbusUtrecht streeft naar waardige en respectvolle interactie met die mensen in onze gemeenschap die geen aanspraak op hulp kunnen maken, in verband met hun verblijfstatus. De SoepbusUtrecht biedt hen elke avond koffie, thee, soep en broodjes. Deze worden gratis uitgedeeld vanuit onze locatie op de parkeerplaats tegenover de inktpot, in het centrum van Utrecht.

De SoepbusUtrecht nodigt belangstellenden uit om op woensdag 4 april 2012 van 19.00 uur tot 21.00 uur  het zomerseizoen in te luiden. Drink samen met de vrijwilligers van SoepbusUtrecht en de dak- en thuislozen, een kop koffie. Dit in aanwezigheid van enkele Raadsleden, zoals Vincent Oldenburg van Stadspartij Leefbaar Utrecht, Bouchra Diba van de Partij van de Arbeid, Steven de Vries van Groenlinks & Patrica Wijntuin, namens de Christen Unie komt Machteld Vergunst, namens het CDA komt Petra Lotterman.

Wat deed Soepbus Utrecht in de voorbije wintermaanden?

SoepbusUtrecht ging van start op maandag 5 december2011. Inde wintermaanden verstrekten de vrijwilligers van SoepbusUtrecht, vijf dagen per week, aan 32 daklozen:

• 500 literwarme soep,
  • 3.000 bekers koffie,
  • 2.000 bekers thee,
  • brood, pannenkoeken, bami, gepofte aardappelen,  braadworsten, en chocolade

Iedere dag maakten gemiddeld 6 personen gebruik van de SoepbusUtrecht. Dit werd mogelijk gemaakt door de vrijwilligers die zich met hart en ziel inzetten voor de SoepbusUtrecht en door de donateurs die de SoepbusUtrecht steunden met geld en giften in natura.  SoepbusUtrecht ontvangt geen subsidie en steunt dan ook volledig op de belangeloze inzet en bijdragen van vrijwilligers en donateurs.

Reacties op 'Opening zomerseizoen Soepbus'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.