Werkbezoek aan het Werkplein

dinsdag 20 maart 2012 15:30

Per 1 januari 2012 is er veel gewijzigd op het terrein Werk en Inkomen. De Wet Investeren in Jongeren (WIJ) is afgeschaft. Jongeren vallen voortaan onder de Wet Werk en Bijstand (WWB) . Ook in de WWB is veel veranderd. Er is nu een huishoudtoets: per gezin is er één uitkering. Ook de vier-weken-zoektermijn is ingevoerd: klanten zoeken eerst vier weken zelf naar betaald werk. Voor jongeren is deze zoektermijn een wettelijke verplichting. Bij volwassenen is dit door de gemeenteraad vastgesteld. Daarbij is er ook aandacht voor het uitzonderen van schrijnende gevallen en broodnood.

Om al deze veranderingen uit te voeren is de werkwijze bij Werk en Inkomen flink aangepast. De raadsleden zijn uitgenodigd om te komen kijken naar de nieuwe werkwijze. Er wordt een beeld geschetst over hoe klanten worden ontvangen door de medewerkers Informatie en Advies. Daarnaast laten de werkcoaches de vier-weken-zoektermijn zien en bespreken de huishoudtoets.

Namens de ChristenUnie zal Mirjam Bikker aanwezig zijn bij dit werkbezoek.

Reacties op 'Werkbezoek aan het Werkplein'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.